Belediye Otobüsü

Ben her sabah okula otobüsle gidiyorum. Otobüs durağı bizim evimize yakın. Sabahları durakta çok beklemiyorum. Durağa gittikten 5 dakika sonra otobüs geliyor ve ben hemen otobüse biniyorum. Otobüsün şöförü çok güler yüzlü bir insan. Her sabah bize “Günaydın” diyor ve bize paso soruyor. Hepimizin pasosu var, bu nedenle oğrenci bileti kullanmak mümkün. Ben genellikle otobüsün arkasında oturuyorum. Arkada oturmayi seviyorum. Rahat rahat kitap okuyorum. Bazen otobüs çok kalabalık oluyor. Yolcuların bazılari ayakta kalıyor.

Bugün sabah hava biraz serindi. Bu yüzden otobüsün butun camları kapalıydı. Benim okulum otobüsün son durağında. Yani ben son durakta otobüsten iniyorum ve okula gidiyorum. Sınıfım okulun en üst katında. Derse girmeden önce okulun kantininde arkadaşlarımla çay içiyorum ve sonra derse giriyorum. Ders elli dakika sürüyor ve sonra teneffüs zili çalıyor. Günde dört saat dersim var. Dersten sonra okulun kütüphanesine gidiyorum ve orada bir saat ders çalısıyorum. Okulun yanında kapalı spor salonu var. Orada basketbol oynuyorum. Sonra yine otobüse biniyorum ve eve geliyorum.

Kosakata

Otobüs                : Bus

Durak                  : Halte bus

Şöför                   : Supir

Güler yüzlü       : ramah/ murah senyum

Paso                  : kartu langganan/ abonemen

Bilet                 : karcis

Rahat rahat       : santai

Kalabalık          : penuh sesak

Yolcular           : para penumpang

Serindi             : telah sedikit sejuk

Cam                 : kaca

Kapalıydı          : telah tertutup

En üst kat         : lantai paling atas

Teneffüs zil      : bel tanda istirahat

Spor salon        : ruang olahraga

 

 

Kata Kerja

Gitmek             : pergi

Beklemek         : menunggu

Binmek            : naik

Demek (diyor) : berkata

Sormak                : bertanya

Kullanmak       : menggunakan

Oturmak          : duduk

Ayakta kalmak       : berdiri

Inmek              : turun

Içmek              : minum

Girmek             : masuk

Sürmek             : berlangsung (jangka waktu)

Çalmak              : berbunyi

Oynamak         : bermain

1 Comment

Filed under Kosakata, Sözlük, Tata Bahasa

One response to “Belediye Otobüsü

  1. muhammad husein

    Tsekrler…🙂

Leave a Reply

